Vroeger was Arie van Leeuwen al jong betrokken bij het bedrijf van zijn vader. Hij is 29 jaar actief binnen ons familiebedrijf en inmiddels ook eigenaar. Gestart buiten in de bouw, (meewerkend) voorman en sinds 8 jaar materieelbeheerder. Toen hij zich richtte op deze rol had hij een duidelijk doel voor ogen: materieelbeheer moet efficiënter!
Sinds een kleine drie jaar zijn grote veranderingen doorgevoerd op dit vlak. Grote en kleine bouwmaterialen, hout en kramerijen worden via een scansysteem geboekt op het juiste project. De collega’s scannen in het magazijn het project, en vervolgens de materialen die zij nodig hebben. Het geeft heel goed inzichtelijk wat materiele budgetkosten per project zijn, de algemene voorraad, kostenbeheer en dit biedt ook weer voordelen voor de planning. Deze werkwijze is vervolgens uitgebreid naar al het gereedschap en sinds 3 maanden ook naar het elektrische materieel, lichtmasten en de rijplaten.
“Ik kan gemakkelijk zien hoe lang materialen ergens zijn, of het nog volledig is, of dat er bijvoorbeeld een keuring plaats moet vinden. Het werkt heel efficiënt en doordat ik deze informatie allemaal inzichtelijk heb, kunnen we ook met het transport rekening houden. Zoals de bouwketen: deze plannen we direct door van project naar project. Fijne bijkomstigheid is dat dit weer bijdraagt aan het milieu door beperking van de transportritten.”